top of page

LISTA KONKURSÓW & ZABAW WODZIREJSKICH

Posiadamy szeroką ofertę zabaw, które urozmaicą każde wesele, poprawiny, urodziny i nie tylko!
Do wszystkich konkursów posiadamy odpowiednie rekwizyty i zawsze po wybraniu zabaw przez organizatorów imprezy przyjeżdżamy do nich w pełni przygotowani.

Oto lista konkursów i zabaw, które mieliśmy już przyjemność zrealizować:

Wyścigi na piłkach - Kilka dwuosobowych drużyn rywalizuje ze sobą w wyścigach na wielkich, dmuchanych piłkach do skakania. Drużyna, która w najkrótszym czasie pokona wyznaczoną trasę skacząc na piłkach wygrywa. 

„Jaka to melodia?” -  DJ odtwarza po kolei kilka popularnych utworów, a dwie drużyny mają za zadanie odgadnąć tytuły piosenek. Drużyna, która odgadnie więcej tytułów wygrywa.

Fanty - Ochotnicy losują kartki z napisanymi nazwami fantów do zdobycia, przygotowane wcześniej przez DJ-a. Są to różne przedmioty możliwe do znalezienia na każdej imprezie. Po wylosowaniu mają 30 sekund na przyniesienie fantów do DJ-a. Czas co rundę zostaje skrócony, niektórzy uczestnicy z czasem odpadają, a zadanie staje się coraz cięższe.

Pociąg - Jedna z najstarszych zabaw imprezowych, którą zna absolutnie każdy. Przydaje się do porwania wszystkich gości na parkiet.

 

Weselny Test "Kto zna Parę Młodą lepiej?" - Młodzi siedzą na krzesłach obok siebie, podczas gdy tuż za ich plecami, na środku, pomiędzy krzesełkiem Młodej, a krzesełkiem Młodego, gęsiego ustawiają się wszyscy uczestnicy. Zadaniem osób biorących udział w zabawie jest odpowiadanie na około 20 pytań wcześniej ustalonych przez Wodzireja z Parą Młodą. Uczestnicy zabawy co rundę muszą wybrać czy dane pytanie dotyczy Pana Młodego, czy Pani Młodej, a następnie szybko przeskoczyć w lewo lub prawo (za krzesełko Pani Młodej lub Pana Młodego). Osoby, które wybrały błędną odpowiedź odpadają i co rundę w grze zostaje coraz mniej uczestników.

Test Zgodności - Młodzi siedzą tyłem do siebie i odpowiadają tabliczkami z napisami ("On", "Ona" lub "Ja") na pytania DJ-a. Jeśli odpowiedź będzie prawidłowa publiczność klaszcze, jeśli odpowiedź będzie sprzeczna para młoda musi np. zatańczyć karny taniec do śmiesznych piosenek lub po prostu jest to pomijane.

Przeciąganie liny - Zbieramy dwie drużyny, które mają za zadanie przeciągnąć na swoją stronę, bądź przewrócić drużynę przeciwną.

„A kto się w styczniu urodził” - Prosta i znana zabawa, w której goście piją gdy tylko usłyszą swój miesiąc urodzenia w piosence granej przez DJ-a.

Konkurs piłkarski - Podczas trwania ostatnich mistrzostw świata w piłce nożnej postanowiliśmy stworzyć prosty konkurs, w którym sprawdzimy umiejętności piłkarskie gości w podbijaniu piłki (tzw. Żonglerki). Zadanie jest proste, a ilość uczestników nie ograniczona - kto więcej razy podbije piłkę w powietrzu nie pozwalając jej upaść na ziemię ten wygrywa.

Bajka - W zabawie uczestniczy 6/7 osób, każda z nich przyjmuje nazwę którejś z postaci w bajce. Są dwie bajki do wyboru przed imprezą - "Kareta" lub "ZOO"

Następnie DJ czyta opowieść, w której występować będą wszystkie nazwy. Gdy tylko któryś z uczestników zabawy usłyszy, że jest mowa o nim czym prędzej musi obiec stolik. Jeżeli któryś z uczestników nie zorientuje się na czas, że DJ wyczytał jego postać i nie ruszy się, bądź pomyli się gra zostaje wstrzymana i osoba, która się pomyliła pije karny kieliszek.


Piwny Ping Pong "Beer Pong" - Dwie drużyny stają naprzeciw siebie gęsiego, z dwóch stron stołu, na którym stroją kubki wypełnione piwem oraz piłeczki do ping ponga. Uczestnik z przodu grupy podchodzi do stołu i ma za zadanie wrzucić piłeczkę ping pongową do kubeczka przeciwnika odbijając ją od stołu. Jeśli uda mu się trafić przeciwnik musi wypić cały kubeczek piwa „na raz”. Po jednym rzuceniu piłeczką odchodzimy na koniec kolejki, a do stołu podchodzi następna osoba w kolejce. wygrywa drużyna, której uda się zbić wszystkie kubeczki drużyny przeciwnej.

 

Pasowanie 18-latka - Zazwyczaj wykonuje się je równo o północy. Zabawa polega na wręczeniu solenizantowi 18 uderzeń pasem aby oficjalnie wszedł w dorosłość. Uwaga: nie powinny one być zbyt mocne, by nie sprawiać bólu. Ponadto nie każdy solenizant chce uczestniczyć w tego typu rozrywce – część osób rezygnuje z tego zwyczaju, proponując w zamian inne zabawy na 18 urodziny.

Nowa para młoda - Osoby, które podczas oczepin złapały muszkę/krawat oraz welon/bukiet zostają nową parą młodą i po oczepinach muszą przed wszystkimi gośćmi, mówiąc do mikrofonu złożyć sobie zabawną przysięgę małżeńską, którą podyktuję im na ucho DJ.

 

Limbo - Uczestnicy zabawy przechylając się plecami do tyłu przechodzą pod tyczką w rytm muzyki tak, aby jej nie dotknąć. Stopniowo obniżana jest wysokość tyczki, tym samym zwiększając poziom trudności. Na koniec zostają tylko najbardziej wygimnastykowani uczestnicy.

Krzesełka - Zbieramy uczestników, którzy zmierzą się ze sobą w pojedynku na krzesełka. Krzesełek na środku parkietu musi być zawsze o jedno mniej, niż jest uczestników. Osoby biorące udział w zabawie tańczą wokół nich w rytm muzyki. Za każdym razem, gdy muzyka zostanie wyłączona gracze muszą czym prędzej usiąść na którymś z krzesełek. Po każdej rundzie odejmujemy jedno z krzesełek, a uczestnik, który nie zdołał znaleźć swojego miejsca odpada z gry aż na sam koniec wygrywa tylko jedna osoba.

Taniec wykupny - Zbieramy pieniądze na dowolny cel dla młodych. Goście wpłacają darowiznę do welonu/pudełka aby móc "odbić" i zatańczyć z naszą parą młodą przy dłuższym bloku muzycznym.
By zmotywować uczestników wesela do działania na sam koniec tańca wykupnego dwie osoby, które pozostały w parze z młodą parą powinny wygrać nagrody. DJ przez cały czas trwania zabawy zachęca aktywnie gości do brania udziału oraz odlicza czas do końca, by podkręcić rywalizację.


Taniec Y.M.C.A. - W trakcie bloku muzycznego, dla urozmaicenia części tanecznej DJ odtwarza znany utwór "Y.M.C.A." oraz demonstruje gościom prostą choreografię do zatańczenia piosenki.

Taniec Macarena - W trakcie bloku muzycznego, dla urozmaicenia części tanecznej DJ odtwarza znany utwór "Macarena" oraz demonstruje gościom prostą choreografię do zatańczenia piosenki​.

 

Taniec Kaczuszki - Prosta zabawa taneczna skierowana głównie dla najmłodszych uczestników imprezy, lecz nie tylko! Odpalamy kaczuchy i zapraszamy wszystkie dzieciaki do tańca pokazując im prostą choreografię, pomoc rodziców jest mile widziana i warto zadbać o słodkie nagrody dla wszystkich kaczuszek!

 

Krasnoludki - Zabawa bardzo podobna do tradycyjnego pociągu, jednak skierowana przede wszystkim do najmłodszych uczestników wydarzenia. Dzieciaki ustawiają się gęsiego i ruszają w podróż wokół parkietu, DJ odpala specjalną piosenkę "Wąską ścieżką, przez ogródek idzie sobie Krasnoludek", w której co jakiś czas następuje pauza i czytane jest na głos specjalne zadanie, które muszą wykonać Krasnoludki (np. kciuki do przodu, kolana zgięte itp.). Z każdym zadaniem podróż staje się coraz zabawniejsza.

Imprezowa Loteria - Organizatorzy imprezy przygotowują kilka nagród dla zwycięzców loterii. 
DJ przygotowuje karteczki z numerkami "losy", których ilość jest ograniczona i przez umówiony czas imprezy będą dostępne do zakupu dla wszystkich gości za symboliczną kwotę. O wcześniej ustalonej godzinie DJ przeprowadza wielkie losowanie i losuje kilka numerków, które zwyciężają specjalne nagrody w loterii. Ilość zwycięzców, losów oraz cena jednego losu jest ustalana przed imprezą.

 

Ręce Nogi - Zabawa, w której bierze udział kilka par tańczących w rytm muzyki. Gdy muzyka przestaje grać, wodzirej mówi ile rąk i nóg u każdej pary ma się znaleźć na podłodze.

Para, która jako ostatnia wykona polecenie odpada. Przykładowe zadania:

  • 4 ręce 4 nogi, 

  • 2 ręce 4 nogi, 

  • 2 nogi 3 ręce,

  • 2 ręce 2 nogi, 

  • 2 nogi jedna ręka, 

  • 3 nogi jedna ręka, 

  • 1 ręka 1 noga

Ślubowanie na teściów - DJ przeprowadza oficjalne, zabawne ślubowanie dla rodziców młodej pary i czyta przez mikrofon następujący tekst:

"Drodzy rodzice uważacie się za idealnych rodziców, bo wychowaliście tak sympatyczną parę dzieci, od dzisiaj jesteście już nie tylko rodzicami, ale także TEŚCIAMI. To też na prośbę Państwa Młodych przeprowadzimy teraz uroczyste ślubowanie na IDEALNEGO TEŚCIA/TEŚCIOWĄ - ja będę czytał słowa ślubowania a rodzice będą zgodnym chórem odpowiadali ŚLUBUJĘ.

 

Wodzirej: Czy ślubujecie co tydzień przyjmować Wasze dzieci na obiadkach niedzielnych składających się z co najmniej dwóch dań i deseru?

Rodzice: ŚLUBUJEMY

 

Wodzirej: Czy ślubujecie udawać, że nie widzicie pajęczyn, stosów brudnych garów i walających się ubrań w mieszkanku Waszych dzieci?

Rodzice: ŚLUBUJEMY

 

Wodzirej: Czy ślubujecie każdorazowo dawać pokaźną wałówkę pysznego jedzonka kiedy tylko poproszą o to Wasze dzieci?

Rodzice: ŚLUBUJEMY

 

Wodzirej: Czy ślubujecie nigdy nie używać następujących zwrotów:

- jak będziesz w moim wieku .....

- ja to się nie chcę wtrącać, ale ....

Rodzice: ŚLUBUJEMY

 

Wodzirej: Czy ślubujecie bez marudzenia zajmować się gromadką co najmniej 10 wnucząt jakie pojawią się w tym małżeństwie, kiedy tylko przyjdzie taka potrzeba ?

Rodzice: ŚLUBUJEMY 

 

Wodzirej: Czy ślubujecie nie zaglądać do garnków synowej?

Rodzice: ŚLUBUJEMY 

 

Wodzirej: Czy ślubujecie z promiennym uśmiechem dostarczać zięciowi piwo w nieograniczonych ilościach?

Rodzice: ŚLUBUJEMY 

 

Wodzirej: Czy ślubujecie być dla siebie nawzajem dobrymi swatami?

Rodzice: ŚLUBUJEMY 

 

Na mocy niniejszego ślubowania ....staliście się pełnoprawnymi Teściami. "

Sportowe Kalambury - Do zabawy zgłaszają się trzy pary. Każda para co rundę losuje po jednej karteczce, na której napisana jest jakaś kategoria sportu. Zadaniem uczestników jest zaprezentowanie danej dyscypliny w tańcu. Mają na to zadanie jedynie 10 sekund i nie mogą używać żadnych słów. Zadaniem publiczności jest odgadnięcie jaką dyscyplinę prezentuje dana para. Wygrywa duet, który zdobędzie najwięcej punktów. 

Odgłosy Zwierząt - Na pannę młodą czeka miejsce na środku sali. Kilka metrów za nią ustawia się rząd uczestników. Ważne jest to, by zgadująca panna młoda nie oglądała się za siebie, bo wtedy konkurencja zwyczajnie się nie powiedzie. Uczestnicy losują kartki z nazwami zwierząt. Muszą to być takie stworzenia, które wydają charakterystyczne odgłosy, na przykład lew, baran, osioł, pies, wilk, kot itd. Każdy z uczestników wydaje określony dźwięk, a zadaniem panny młodej jest rozszyfrowanie, który głos należy do jej męża.

bottom of page